Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Žili byli Korona a Covid aneb druhá vlna je tu, naučme se surfovat

Tak nám to začalo a ještě neskončilo. Není to báječné? Moje generace konečně přepisuje dějiny a píše historii! Neskončíme jako ta nejnudnější generace všech věků, odsouzená k bezproblémovému životu ve svobodě a blahobytu.

Babička v mládí zažila válku, rodiče okupaci Sověty, a my máme alespoň tu pandemii Covidu-19. Nosíme roušky nebo plexiskla (jako štít to moc nevypadá), dodržujeme odstupy a pokud se někdo cizí přece jen přiblíží, rychle utíkáme pryč. Když prý člověk bude důsledně dodržovat všechna posvátná pravidla našeho Nejvyššího (hygienika), tak se nikdy nenakazí. Jenže... pak se ukáže, že jedno děvče se rozhodlo udělat ještě něco navíc pro své zdraví - šlo si do obchodu koupit jogurt (a ty, jak známo posilují imunitu, protože mají přátelské bakterie). Měla roušku, obchod byl vydezinfikovaný, a i když dodržovala úplně všechno, co mohla, tak se tam nakazila koronavirem. A tenhle zlý virus jí nepomohly porazit ani kamarádky bakterie. Taková nespravedlnost! Tolik lidí porušovalo pravidla, kde mohlo, a nenakazili se, a někdo jiný naopak všechno poctivě dodržuje, posiluje imunitu, a přesto se nakazí. Já sama o nespravedlnosti něco vím. Tedy, ta dívka jsem nebyla já (do toho výrazu už mám pár let daleko a všechno zdravé včetně jogurtu nesnáším), ale vím něco o nespravedlnosti v životě.

 Například kdysi ve škole. To je teď aktuální téma, protože to vypadá, že nekonečné prázdniny nakonec nebudou úplně nekonečné. Každý žák někdy nadává na učitele, že ho nemají rádi a že si na něj zasedli. Ale to, co se dělo mně, to si nikdo neumí představit. Když jsem u zkoušení vůbec nic neuměla, řekla mi učitelka dějepisu, že mi dá za jedna, protože stejně nikdo neví, jak to ve skutečnosti s těmi pravěkými lidmi bylo, takže můžu mít klidně pravdu (kdo ví, třeba si opravu dělali koprovku jak v Machovi a Šebestové). V hodině zeměpisu se zase učitel po mém tristním výkonu zeptal: "Tak co jí teda dáme?" A když někdo řekl z legrace jedničku, už jsem ji tam měla. Ve výtvarce jsem mohla jako jediná známkovat ostatní spolužáky (ale byla jsem hodná, dávala jsem nejhůř čtyřky). A zatímco po písemkách každý trnul, co jim ti učitelé nadělí, já jsem trnula, co ti chudáci musí vymyslet a měnit na mých písemkách, aby mi mohli dát dobrou známku, a nebylo to příliš nápadné.

Teď už jsou to všechno důchodci, tak jen doufám, že v tom věku nechytli koronu. Já jsem ji taky ještě nechytla, stejně jako nikdo z rodiny. A to je naprostý zázrak, protože v našem okrese se 177 tisíci obyvateli je nyní nakažených už celých 20 lidí! A tak v letním parnu povinně dýchám v autobuse vzduch nasycený potem z roušky s pocitem, že tak určitě dělám něco pro své zdraví. I přes všechna nová pravidla zaměstnavatel dál vidí cestování do práce jako riziko, a tak pořád zůstávám na home office. Ale má to i své výhody. Neutrácím za vlaky, kavárny a bezdomovce, co potřebují drobné na autobus, a mám čas psát blbosti na počítači. A taky se mi ještě pořád nerozpadlo manželství. Říkám si, že když vydrželo dvojitý home office ve 2+1 se řvoucími dětmi, tak už musí vydržet všechno. Amen.

 

Autor: Eva Ikonomidu | sobota 8.8.2020 15:31 | karma článku: 11,87 | přečteno: 327x
  • Další články autora

Eva Ikonomidu

Samoobslužné pokladny alespoň ukazují, jak jsme my zákazníci okrádáni

Samoobslužné poklady jsou teď snad všude a hlavním důvodem samozřejmě není nová služba zákazníkům, ale jen nová možnost ušetřit – na počtech zaměstnanců a jejich platech.

21.1.2024 v 11:44 | Karma: 46,84 | Přečteno: 28834x | Diskuse| Společnost

Eva Ikonomidu

Také dostáváte na Vánoce dárky, které nechcete?

Nejspíš to znáte. Začíná to příjemnou zvědavostí, vrcholí napětím při rozbalování dárků, a končí zklamáním, hereckým projevem plným umělých úsměvů, a dárkem pohřbeným na nekonečně dlouhou dobu někde na dně skříně.

15.12.2023 v 20:29 | Karma: 14,88 | Přečteno: 554x | Diskuse| Společnost

Eva Ikonomidu

Jak souvisí ženský orgasmus s cenzurou knih a ne-známkováním malých dětí?

Ne ne, tak rychle se to nedozvíte, to by bylo až příliš snadné. Pěkně to musíte dočíst. Nápověda: Ať žijí odborníci.

26.3.2023 v 10:22 | Karma: 25,39 | Přečteno: 637x | Diskuse| Společnost

Eva Ikonomidu

Tak co, už taky máte placku za věrnost?

Za humny zuří válka, ceny energií a potravin stoupají narozdíl od platů do závratných výšin, tak aspoň, že tady máme naše paní senátorky, aby nás pobavily tím, co všechno vymyslely.

17.11.2022 v 10:51 | Karma: 13,62 | Přečteno: 428x | Diskuse| Společnost

Eva Ikonomidu

Mezinárodní skandál na Zlaté Tretře 2022

Ochranka se při závodě prala s trenérem a otcem olympijského vítěze ve skoku do výšky a já jsem byla při tom.

2.6.2022 v 22:10 | Karma: 29,44 | Přečteno: 1210x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:50

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 26
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2491x
Jsem: realistický snílek, šedá myš, věřící bez víry

Nejsem: tolerantní manželka, zachránce večírků, dokonalá matka

Seznam rubrik